دانستنی ها

امام علی (ع): شایسته ی مرد عاقل آنست که نظر صائب خردمند را بر اندیشه خود بیفزاید و دانش خویش را بعلم دانشمندان پیوند دهد.

دانستنی ها

امام علی (ع): شایسته ی مرد عاقل آنست که نظر صائب خردمند را بر اندیشه خود بیفزاید و دانش خویش را بعلم دانشمندان پیوند دهد.

دانستنی ها

این وبلاگ درباره ی دانستنی هاییست که بهتر است در زندگی خود آنها را به خاطر بسپارید.
چرا که خیلی از این مطالب دوای درد شماست.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۳ آذر ۹۵، ۱۹:۰۹ - امیرحسین ناصری
    عالی!
نویسندگان

‍ توجه🔔

✅دارویی که ویروس ایدز را نابود می‌کند


👈بیماری ایدز یکی از دشوارترین بیماری ها برای درمان است زیرا این بیماری خود را درون سلول‌های خفته پنهان می‌کند تا سیستم ایمنی بدن نتواند آن را مشاهده و نابود کند.


این درمان جدید اولین شیوه‌ای است که روی نابودی HIV در تمامی بخش‌های بدن متمرکز شده‌است. عملکرد این درمان براساس ترکیب یک دارو با واکسنی است که به ترتیب سلول‌های خفته حاوی HIV را دوباره بیدار کرده و به سیستم ایمنی بدن در یافتن و نابودی ویروس کمک می‌کند.

🌐نتایج اولیه این آزمایش که توسط پنج دانشگاه بریتانیایی و موسسه ملی خدمات بهداشتی بریتانیا درحال اجرا است،‌نشان می‌دهد که بشر در آستانه شکست دادن بیماری ایدز قرار دارد. به گفته مارک ساموئلز مدیر مرکز موسسه ملی پژوهش بهداشت این یکی از جدی‌ترین تلاش‌ها برای درمان کامل بیماری ایدز است. محققان به دنبال احتمال حقیقی درمان این بیماری هستند و این چالشی بزرگ است که روزهای اولیه‌اش را سپری می‌کند، اما روند پیشرفت آن عالی بوده‌است.

محققان می‌گویند هیچ‌اثری از ویروس ایدز در جریان خون اولین داوطلب از ۵۰ داوطلبی که در آزمایش بالینی درمانی جدید برای ایدز در بریتانیا شرکت کرده‌اند، یافت نشده‌است.

اولین بیماری که آزمایش بالینی را به اتمام رسانده است مردی 44 ساله است که درحال حاضر هیچ اثری از ویروس HIV در بدنش دیده نمی شود. طی ماه‌های آینده زمانی که داروهای ضدویروس از بدن او دفع شوند،‌می‌توان با قطعیت بیشتری نابودی ویروس در بدن وی را مورد بررسی قرار داد.


🔆درصورتی که بدن مرد واقعا از ویروس پاک شده‌باشد،‌دومین انسانی خواهد بود که بیماری ایدز در او درمان شده‌است،‌بیماری که 37 میلیون انسان در جهان با آن دست به گریبانند.


🔰درحال حاضر تنها انسانی که بیماری ایدز او درمان شده‌است،‌مردی آمریکایی به نام تیموتی ری براون است که با پیوند مغز استخوان از اهداکننده‌ای که در برابر بیماری ایدز ایمن بود، از شر بیماری خلاصی پیدا کرد. این تکنیک علاوه بر ایدز،‌بیماری لوسمی حاد میلوئیدی را نیز در وی درمان کرد. با این همه این شیوه درمانی علاوه بر پرهزینه بودن،‌برای استفاده عمومی  بسیار پرخطر هستند،‌از این رو است که درمان جدید امید‌های زیادی را در میان پزشکان و متخصصان برانگیخته‌است.

منبع:danestanitg@


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی