دانستنی ها

امام علی (ع): شایسته ی مرد عاقل آنست که نظر صائب خردمند را بر اندیشه خود بیفزاید و دانش خویش را بعلم دانشمندان پیوند دهد.

دانستنی ها

امام علی (ع): شایسته ی مرد عاقل آنست که نظر صائب خردمند را بر اندیشه خود بیفزاید و دانش خویش را بعلم دانشمندان پیوند دهد.

دانستنی ها

این وبلاگ درباره ی دانستنی هاییست که بهتر است در زندگی خود آنها را به خاطر بسپارید.
چرا که خیلی از این مطالب دوای درد شماست.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۳ آذر ۹۵، ۱۹:۰۹ - امیرحسین ناصری
    عالی!
نویسندگان



⭕️‍ روش های پیشگیری از تشنگی روزه داران  در ماه مبارک رمضان:


1) متخصصان تغذیه توصیه می کنند با توجه به اینکه فرد در طول روز، مدت زمان زیادی تشنه است، روزه داران از مواد غذایی که مدر (ادرار آور) نباشد در وعده سحری استفاده کنند. به طور مثال مصرف چای به دلیل مدر بودن در وعده سحری باعث کم آبی بدن فرد روزه دار در طول روز می شود. 


 2) با فاصله یک ساعت بعد از افطار سعی کنید 8 لیوان آب و مایعات خنک را به مرور تا هنگام خواب بنوشید و حتی الامکان از نوشیدن چای، قهوه و نوشابه ها، به دلیل دارا بودن سطح بالایی از کافئین و شکر خودداری کنید چرا که این مایعات باعث از دست رفتن سریع تر آب بدن می شوند.

دقت داشته باشید که نوشیدن آب زیاد در هنگام سحر تأثیری در پیشگیری از تشنگی ندارد، زیرا در صورت نوشیدن آب بیش از حد نیاز، بدن آب اضافی را دفع می کند. پس، آب مورد نیاز بدن باید در فاصله میان افطار تا سحر به تدریج و از طریق مصرف آب و میوه های آب دار تأمین شود.


 3) برخی مواد غذایی و شیرینی های مصنوعی مانند زولبیا و بامیه، غلظت مایعات بدن را افزایش می دهند و در نتیجه روزه دار احساس تشنگی می کند. توصیه می شود برای پیش گیری از افزایش غلظت مایعات بدن از قندهای گیاهی مانند خرما به جای زولبیا و بامیه استفاده شود.


4) از میوه هایی چون زردآلو و هلو استفاده کنید، چرا که این میوه ها به طور چشمگیری در کاهش درد و ناراحتی ناشی از اسید معده کمک می کنند و تا حدودی مواد معدنی از دست رفته ناشی از تعریق را جبران خواهند کرد.


 5)بهتر است در ماه رمضان میوه های آب دار و سبزی های بیشتری مصرف شود تا در طول روز دچار تشنگی نشویم. 


همچنین بهتر است هنگام افطار از مخلوط آبلیموی تازه با آب یا چای کمرنگ یا شربت خاکشیر به جای قهوه و چای پر رنگ استفاده شود. 

میوه های آب دار مانند هندوانه و خربزه نیز نقش مهمی در تأمین مایعات بدن دارند و توصیه می شود در فاصله افطار و سحر این میوه ها مصرف شوند. مصرف بعضی از میوه ها مانند هلو و سبزی ها مانند کاهو ، کم آبی بدن فرد روزه دار را جبران می کند. 

مصرف لیموترش نیز در پیش گیری از تشنگی و گرمازدگی موثر است.

 کلم بروکلی ، کدو، نخود فرنگی، لوبیا سبز ، گوجه فرنگی، هویج، کلم فندوقی ، فلفل دلمه ای اسفناج ،تره فرنگی، جعفری، گشنیز، کرفس و بامیه از انواع سبزی هایی به شمار می آیند که می توانند به عنوان یک منبع ذخیره آب در طول روزتلقی شوند. 


منبع:danestanitg@

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی